Kiedy warto przeprowadzić w firmie audyt kadrowo-płacowy?

Pracodawcy zatrudniający pracowników stają przed wyzwaniem, jakim jest prowadzenie przez firmę dokumentacji kadrowo-płacowej. Warto jest zadbać, by była to dokumentacja prowadzona rzetelnie. W sytuacji, gdy chcemy sprawdzić aktualny stan sytuację można skorzystać z usługi audytu.

Kiedy warto przeprowadzić w firmie audyt kadrowo-płacowy?

Audyt: co to takiego?

Audyt kadrowo-płacowy to usługa wieloaspektowego zbadania wszelkich dokumentów związanych z obszarem kadrowo-płacowym. Wykonany przez wykwalifikowanych pracowników zewnętrznej firmy audyt pozwoli przede wszystkim wyeliminować możliwe błędy i polepszyć jakość procedur związanych z samą obsługą pracowników. Takie postępowanie pomoże także na zastosowanie ewentualnej korekty przed np. kontrolą ze strony upoważnionej do tego typu działań instytucji.

Audyt taki może dotyczyć zarówno części, jak i całości zatrudnionego personelu – w zależności od Twoich potrzeb. Podobnie, takie działanie może objąć sobą kontrolę wszystkich dokumentów, lub jedynie ich części – ponownie: w zależności od Twoich preferencji. W czasie przeprowadzanie kontroli wewnętrznej odpowiednio dobrani eksperci mogą również, jeśli takie jest Twoje życzenie, przeprowadzić osobny wywiad z osobami w twojej firmie, którym powierzone są sprawy związane z kadrami i pracami.

Podstawowe zalety audytu

Audyt przeprowadzony przez zewnętrzną firmę stanowi bardzo dobrą sposobność do uniknięcia wykazania nieprawidłowości i nieprzyjemności związanych z ich wykryciem przez instytucje takie jak ZUS, PIP lub urząd skarbowy.  Audyt sprawia, że zyskujemy potwierdzenie odpowiedniego prowadzenia własnej dokumentacji – a jeśli jest to konieczne pomaga na wyeliminowanie wszelkich błędów. Idealnym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług kadrowo-płacowych Contract Administration – obiektywne spojrzenie z zewnątrz i oko doświadczonych ekspertów pomoże w sposób rzetelny i profesjonalny przeprowadzić takie wewnętrzne porządki.

Jednocześnie audyt potraktować można także jako okazję do zoptymalizowania i polepszenia jakości procedur związanych z obsługą poszczególnych bądź wszystkich pracowników. W ten sposób zyskujemy gwarancję spokojnej pracy i ponownie, komfort bezpieczeństwa w przypadku ewentualnej kontroli.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *