Jak znaleźć dobrą agencję marketingową?
Prędzej czy później każda firma, która chce zwiększyć swoje szansę na sukces w sprzedaży internetowej, zda sobie sprawę z tego, że marketing internetowy jest kluczem do większego na ruchu na stronie, do przemyślanego nawiązania kontaktu z internautami i w wyniku większych zysków. Nic jednak dziwnego, że tak naprawdę nie wiemy, od czego zacząć. Marketing internetowy to bardzo szeroki obszar procesów i działań, a osoby nigdy niezwiązane z branżą e-commerce mogą na samym początku zrobić wiele błędów, które bardziej zaszkodzą, niż pomogą naszemu biznesowi. Dlatego też warto zatrudnić agencję marketingową, która specjalizuje się w tego typu działaniach. Na co zwrócić uwagę przy poszukiwaniu agencji marketingowej?
Wizerunek marki oraz rekomendacje dotychczasowych klientów
Agencja marketingowa w największym stopniu powinna dbać o swój wizerunek i spójną komunikację w różnych kanałach promocji. Poszukując agencji marketingowej, warto samodzielnie przekonać się, jak wygląda layout strony internetowej, w jaki sposób tworzą treści na social media, a także czy ogólna strategia promocyjna samej firmy nam odpowiada, czy jak prowadzą pozycjonowanie stron w Google. Możemy z powodzeniem założyć, że to, jak dbają o swój biznes, będzie odzwierciedlać ich działania marketingowe w odniesieniu do nas, jako potencjalnych klientów. By w jeszcze większym stopniu upewnić się co do jakości usług, sprawdźmy rekomendacje i opinii tych firm, które już korzystały z usług danej agencji marketingowej. To właśnie od klientów dowiemy się o współpracy bez żadnych ‘filtrów”.
Doświadczenie i portfolio zrealizowanych projektów
Jeśli marketing internetowy w naszej firmie ma być realizowany w możliwie najlepszej jakości, najlepiej oddać ten obszar naszej działalności firmie, która zna się na rzeczy, doskonale zna rynek, a także realizowała na przestrzeni lat wiele takich projektów. Doświadczenie agencji marketingowej zidentyfikujemy przede wszystkim po stażu działalności na rynku, ale też po grubości portfolia. Jeśli firma współpracowała już z dziesiątkami lub setkami firm, możemy być spokojni o efekt takiej współpracy. Do pełni szczęścia potrzebujemy jeszcze agencji, która obraca się swobodnie w naszej branży i wie, na co zwrócić uwagę, by spełnić oczekiwania klientów.
Cena usług agencji marketingowej
Usługi e-marketingu zlecone zewnętrznej agencji marketingowej generują koszty, które jednak z czasem zwrócą się z nawiązką. Jednak jeszcze przed rozpoczęciem współpracy każda agencja marketingowa powinna zbadać nasze potrzeby, przygotować plan działania oraz oszacować, jaki budżet musimy przewidzieć na sukcesywne zwiększanie swojej rozpoznawalności w sieci. Ceny różnych agencji i założone budżety różnią się od siebie, dlatego powinniśmy przeskanować rynek w poszukiwaniu takiej agencji, która proponuje nam możliwie najlepsze warunki.
To zaledwie podstawowe czynniki, na które powinniśmy zwrócić uwagę, planując rozpoczęcie współpracy z agencją marketingową w obszarze e-marketingu. Wybór ten powinien być przemyślany – rozpoczęcie współpracy z agencją jest równoważne ze startem w świat e-marketingu, od którego przecież zależy sukces naszej firmy w sieci.