System CRM – na co zwrócić uwagę, wybierając system dla swojego przedsiębiorstwa?

Czy wdrożyć w firmie system CRM? Dziś bardziej na czasie jest pytanie, jak wybrać odpowiedni. Tego typu oprogramowanie daje istotną przewagę nad konkurencją, przyczynia się bowiem do wzrostu sprzedaży, poprawia skuteczność kampanii marketingowych, usprawnia zarządzanie procesami i oczywiście obsługę klienta. Na co zwrócić uwagę, wybierając system CRM?

Funkcjonalność

Przede wszystkim – na jego funkcjonalności. Najlepiej, by przyczyniał się nie tylko do sprawnej obsługi klientów, ale także pomagał kontrolować inne obszary działania przedsiębiorstwa. Wiodące na rynku systemy CRM skupiają w całość komunikację z klientem, procesy sprzedażowe, dostęp do informacji wewnątrz firmy, marketing B2B i B2C, zarządzanie projektami i wiele innych aspektów działania organizacji. Kluczową rolę odgrywa także mobilność, która pozwala na dostęp do systemu z dowolnego urządzenia w dowolnym momencie.

Liczby to skuteczność

Systemy CRM, choć na pozór wyposażone w wiele cennych funkcjonalności, zwłaszcza w kontekście efektywnej sprzedaży, nie zawsze działają, jak należy i nie spełniają oczekiwań. Dlatego, chociaż warto przyjrzeć się oferowanym przez system funkcjonalnościom, należy także przestudiować case studies, dotyczące danego rozwiązania.

Skuteczność systemu potwierdzają oczywiście liczby. Przykładowo – popularny CRM, oferowany przez Salesforce, pozwala na zwiększenie sprzedaży średnio o 25% w skali roku. Warto też zapoznać się z doświadczeniami dotychczasowych użytkowników i rekomendacjami od firm, które wdrożyły konkretne rozwiązanie. Jako jedne z głównych zalet wskazywane są często elastyczność i skalowalność, które przekładają się na możliwość dostosowania systemu do zmieniających się potrzeb konkretnego przedsiębiorstwa.

Wsparcie technologiczne – oferta Craftware dla IT

Mając na uwadze biznesowe potrzeby firmy, nie wolno zapominać, że wdrożenie CRM jest również potężnym projektem IT. Dlatego dostawcy systemów powinni zapewniać klientom także niezbędną pomoc w tym zakresie. Dobry przykład stanowi oferta Craftware dla IT. Klienci Craftware, partnera Salesforce, mogą liczyć między innymi na wsparcie zespołów projektowych, audyty systemowe, jak również liczne szkolenia. Wdrożony system CRM wraz z rozwojem firmy z pewnością będzie wymagał modyfikacji, o czym należy pamiętać, wybierając dostawcę.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *